^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania #codeweek

kodowanie

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród dzieci w ciekawy i interesujący sposób.
W dniach 7-22 października 2023 w naszej szkole nauczyciele uczący w klasach 1-3 w ramach zajęć komputerowych prowadzili zajęcia z kodowania. Uczniowie mogli w nietypowy sposób zgłębiać tajniki kodowania,wydawania poprawnych poleceń i instrukcji, tworzenia algorytmów działań,sterowania obiektami na ekranie komputera.Wszystkie te umiejętności mogą przyczynić się do zgłębiania tajników programowania przez małych adeptów i kto wie, być może w przyszłości zadziwią świat!! Zapraszamy do galerii zdjęć z tych wydarzeń.
Katarzyna Liro

Plastyka z jesienią w tle

jesienW ostatnich dniach października klasy 5-7 podczas lekcji plastyki zmierzyły się z zadaniem tworzenia jesiennych zwierząt i stworów z liści. Efekty współpracy wyobraźni uczniów z ich manualnymi możliwościami będzie można zobaczyć w niedługim czasie na plastycznej wystawce na korytarzu:)

Galeria

Kolejne zajęcia w Szkolnym Klubie Gier Planszowych

KlubW ostatni dzień przed Wszystkimi Świętymi odbyło się kolejne spotkanie w Sali P3, jak co drugi wtorek od godziny 13.40 do 15.20. Spore grono graczy rozpracowywało nowe nieograne tytuły, ale najchętniej sięgano po te gry, które polubiono na pierwszych zajęciach. Na stołach pojawiły się dużo kompaktowych i szybkich karcianek, a nawet jedna wykreślanka, która od razu przypadła do gustu najmłodszej grupie klubowiczów. Innowacyjność tego typu projektów polega na tym, że postęp gry zaznacza się na specjalnych arkuszach przy pomocy ołówków, aby tworzyć sałatkę punktową – co dosłownie i w przenośni sprawdzało się w przypadku zabawnych „Kości obfitości”. Po raz pierwszy uczniowie klas szóstych po przerobieniu Hobbita spróbowali zagrać też w grę karcianą „Władca pierścieni – bitwa o Śródziemie”. I coraz szersze grono wielbicieli niezmiennie zdobywa sobie na pozór tylko skomplikowany, ale dający mnóstwo satysfakcji „Dominion”!

Galeria

Wyniki szkolnego konkursu plastycznego „Bądź widoczny – noś odblaski: bezpieczna droga do domu”

kkkkkk

 We wtorek 31 października jury złożone ze szkolnych plastyków wyłoniło zwycięskie prace w szkolnym konkursie plastycznym „Bądź widoczny – noś odblaski: bezpieczna droga do domu”
Celem konkursu było kultywowanie bezpieczeństwa na drodze oraz zwrócenie uwagi na zagrożenia jakie niesie ze sobą jesienno – zimowa aura na drogach. Prace były piękne – ze wszystkich najbardziej komisji spodobały się trzy, które wykonane były w różnych technikach i przedstawiały sobą inne formy przekazu. Dlatego wyłoniono aż trzy pierwsze miejsca. Poza podium wszyscy inni uczestnicy otrzymają dyplomy z wyróżnieniem za wkład pracy i zaangażowanie.
I miejsca - Weronika Bańbor VIb, Jakub Drąg VC, Fabian Piotrowicz 5A, II miejsce - Nikodem Wójcik 5c, III miejsce - Mateusz Miś 7c
Wszystkim gratulujemy! Nagrody i dyplomy zostaną rozdane po długim weekendzie.

SP2 pamięta o zmarłych pracownikach

SU

„Umarłych wieczność dotąd trwa, dokąd pamięcią się im płaci…”
W przeddzień Święta Zmarłych przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego zapalili znicze na grobach zmarłych nauczycieli i pracowników naszej szkoły, jako symbol pamięci o tych, którzy na przestrzeni lat tworzyli społeczność Szkoły Podstawowej nr 2.

Gra pamięciowa: "Odblaskowe Znaki Drogowe"

3B

W ramach akcji "Odblaskowa Szkoła " podczas lekcji techniki w klasie 3b powstała gra pamieciowa:"Odblaskowe Znaki Drogowe". Uczniowie tworzyli 26 kartoników w formacie A4 pogrupowanych w pary, mające na jednej stronie takie same obrazki w parze, które przedstawiały znaki drogowe. Podczas gry uczniowie utrwalali sobie znaczenie poszczególnych znaków drogowych próbując zapamiętywać pary obrazków. Z ogromną starannością i zaangażowaniem powstawały poszczególne elementy gry. Głównym celem tworzenia gry było rozwijanie u uczniów umiejętności odróżniania różnego rodzaju znaków drogowych (ostrzegawczych, zakazu, nakazu, informacyjnych), rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze jak również umiejętność odwzorowywania. Z gry tej bardzo chętnie korzystają także uczniowie pozostałych klas jak również świetlica szkolna.

Galeria

Lapbooki o bezpieczeństwie na drodze

3aaa

Klasa 3a przyczyniła się do realizacji zadań konkursowych "Odblaskowej Szkoły" wykonując lapbooki o bezpieczeństwie na drodze. Lapbook to kreatywna metoda nauki, która pozwala dzieciom na lepsze zrozumienie i przyswojenie wiedzy. Wykonany jest w formie składanej kartki, na której informacje przedstawione są w formie obrazków, ruchomych elementów, otwieranych okienek czy kieszonek. Trzecioklasiści w bardzo atrakcyjnej formie udoskonalili wiele umiejętności poznając m.in. podstawowe znaki drogowe oraz zasady bezpiecznego przechodzenia przez ulicę.       A. Świerczek
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.