Klasa 1a postanowiła się zmierzyć z kodowaniem w ramach akcji #CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania 2020. Kodowaliśmy na papierze i komputerze. Z wszystkimi zadaniami poradziliśmy sobie świetnie. Programowanie jest wspaniałą przygodą i zabawą, rozwijającą logiczne myślenie.
M.Panek-Sojka
Kodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca...można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, nie zależnie od tego, ile mamy lat. Mając to na uwadze, uczniowie klasy 1c włączyli się do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Nauka przez zabawę to jedno z założeń tej europejskiej akcji. Nasze klasowe działania realizowaliśmy pod hasłem ,,Kodowanie na karteczkach i ekranie”. Dzięki nim ćwiczyliśmy logiczne myślenie, koncentrację uwagi, umiejętność przewidywania kolejnych zdarzeń, czyli tak naprawdę przygotowywaliśmy się do właściwej nauki programowania. Podjęte działania ukazały również jak można kształtować, rozwijać kompetencje kluczowe- informatyczne u najmłodszych uczniów.
L.Wróbel
20 października klasa 3c wzięła udział w Europejskim Tygodniu Kodowania #CodeWeek 2020. Co robiliśmy? Graliśmy sobie w gry! W gry edukacyjne, które uczą programowania. Blockly Games to seria gier edukacyjnych przeznaczona dla dzieci, które nie mają doświadczenia w programowaniu komputera. To doskonałe ćwiczenia do rozwijania logicznego myślenia, orientacji przestrzennej i skupiania uwagi. Dzięki nim uczniowie krok po kroku poznawali techniki programowania.
A.Lichorobiec, A.Świerczek
W świetlicy zorganizowaliśmy już kolejne nietypowe święto tym razem w roli głównej wystąpiła rzodkiewka. Dzień Rzodkiewki rozpoczął się od zapoznania się z wartościami odżywczymi rzodkiewki. Te smaczne warzywa zawierają dużo potasu, witaminy C a chrupane między posiłkami stanowią niskokaloryczną przekąskę. Każdy kto chciał mógł przygotować sobie kanapkę z tym warzywem. Chętnych do skosztowania nie brakowało. Na zakończenie zajęć każdy świetlik wykonał pracę plastyczna z rzodkiewką, które zawisły w naszej świetlicowej galerii.
M.Gawlik
Technologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania. Włączenie programowania do edukacji szkolnej w klasie 1b wprowadzanej przez wychowawcę p. Renatę Nadolską pozwoli na lepsze nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
#CodeWeek 2020 w klasie 1b
R.Nadolska
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Święta typowe i nietypowe” świetliki zorganizowały „Dzień Kasztana”. Z przyniesionych kasztanów wykonały różne ciekawe stworki. Na świetlicowym parapecie zamieszkały gąsienice, ślimaki i biedronki. Wszyscy wykazali się wielką pomysłowością. Dzieci wzbogaciły również wiedzę o właściwościach kasztanów i kasztanowcach oraz konieczności ochrony tych drzew.
M.Gawlik
12 października klasa 2a wraz z wychowawcą p. Justyną Wajdą dołączyła do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Na czym polega owe świętowanie? Na świetnej zabawie, do której zapraszamy wszystkich, w każdym wieku. Europejski Tydzień Kodowania to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami QR. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy dołączamy MY- uczniaki 2a z SP2.
Po co uczyć dzieci programowania? Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą.
Z okazji ustanowienia przez Senat RP roku 2020 Rokiem Fizyki Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego ogłosił konkurs „Fizyka, to lubię!”, podzielony jest na dwie kategorie:
Celem konkursu jest promocja nauki z okazji ogłoszenia przez Senat RP roku 2020 Rokiem Fizyki, upowszechnienie wiedzy w społeczeństwie o zjawiskach fizycznych i prawach nim rządzącymi, rozwijanie zainteresowań światem przyrody, pobudzenie kreatywności i ciekawości oraz rozwijanie kompetencji kluczowych (podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne).
Uczniowie którzy przesłali swoje prace: Hanna Zawiślak – uczennica klasy 2a, Bartłomiej Głuszek – uczeń klasy 7d, Gabriela Basta- uczennica klasy 8a, Karolina Ostręga- uczennica klasy 7a, Nadia Warias 7a- uczennica klasy , Kamila Warias –uczennica klasy 7d , Nikola Panek – uczennica klasy 8a , Oliwia Kseń- uczennica klasy 7d, Wojciech Skrzyniarz – uczeń klasy 8a, Szymon Bieś- uczeń klasy 8a. Trzymamy mocno kciuki. Wyniki niebawem.
J.Wajda