Pierwszego dnia kalendarzowej wiosny czyli 21 marca każdy z przedszkolaków przyszedł do oddziału przedszkolnego ubrany w wiosenne kolory. Dzieci uczestniczyły w grach i zabawach nawiązujących do rozpoczynającej się właśnie pory roku: m.in. uczyły się nowej piosenki o wiośnie, improwizowały taniec, bawiły się w zabawę „Grasz w zielone?”, kolorowały wiosenne obrazeki, poznały tradycję topienia Marzanny. Poznawały pierwsze oznaki wiosny, założyły wiosenny kącik przyrodniczy z wiosennych kwiatków, posadziły cebulki i fasolę. Oglądały filmy o wiośnie i o budzącej się przyrodzie. Szukały w okolicy szkoły oznaków wiosny. Dzieci stwierdziły zgodnie, że wiosna już przybyła i mamy nadzieję, że zagości u nas na dobre.
20 marca w naszych oddziałach przedszkolnych obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki. W tym dniu wszystkie dzieci i panie przyszły do przedszkola w skarpetkach nie do pary, na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa. Ten spontaniczny, niecodzienny gest miał na celu zamanifestowanie odrębności, z której poczuciem na co dzień zmagają się osoby z Zespołem Downa. Kolorowe skarpetki na naszych stopach były wyrazem radości, tolerancji i solidarności z osobami z Zespołem Downa. Dzieci wysłuchały bajki o przygodach skarpetki Fredzi, ucząc się szacunku, empatii i tolerancji wobec innych. ,, WSZYSCY JESTEŚMY RÓŻNI, LECZ TAK SAMO WAŻNI”. W tym dniu przedszkolaki brały również udział w zabawach, dzięki którym doskonaliły umiejętności społeczne oraz emocjonalne.Był to dzień wyjątkowy, a dzieci w swoich niepasujących skarpetkach symbolizujących niedopasowane chromosomy wyraziły swoje wsparcie dla osób z Zespołem Downa oraz ich Rodzin.
Z ogromną radością i dumą informujemy, że uczeń naszej szkoły Karol Twardy został laureatem Małopolskiego Konkursu Biologicznego
Na etapie wojewódzkim zdobył 95% punktów.
Cieszymy się z poziomu, jaki Karol reprezentuje, z jego zaangażowania i włożonego wysiłku.
Słowa podziękowania składamy również Pani Dorocie Wielgus, która pomagała Karolowi przygotować się do konkursu.
Serdecznie gratulujemy!
W piątkowe popołudnie odbyło się kolejne spotkanie, na którym dzieci w ramach programu Laboratoria Przyszłości miały okazję poznać budowę i obsługę maszyny do szycia. Prowadząca zajęcia zaprezentowała każdą część maszyny i wytłumaczyła, jak działa. Dzieci z zainteresowaniem słuchały i zadawały pytania. Następnie przystąpiła do demonstracji, jak używać maszyny do szycia. Dzieci mogły zobaczyć, jak szycie przebiega na żywo i jak wygląda efekt końcowy. Po demonstracji każde dziecko otrzymało swoją maszynę do szycia i miało okazję samodzielnie wypróbować jej działanie. Każde dziecko mogło skorzystać ze wskazówek, jak poprawnie korzystać z maszyny. Dzieci z czasem zaczęły czuć się coraz pewniej i szycie stawało się dla nich łatwiejsze. Na koniec spotkania dzieci miały okazję podzielić się swoimi wrażeniami z zajęć. Wszyscy byli zadowoleni z tego, co się nauczyli, i chętni by kontynuować naukę szycia na maszynie. Podsumowując, to było bardzo udane popołudnie, podczas którego dzieci nauczyły się podstaw obsługi maszyny do szycia i miały okazję do samodzielnego szycia. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania.
M.Gawlik
Po południu zabraliśmy się za jeden z modułów międzynarodowego projektu edukacyjnego o Małym Misiu - Zmisiowane zajęcia. Tym razem to dzieci przygotowały kartę pracy dla dorosłych.
A.Augustyńska