^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

„Czytam z klasą lekturki spod chmurki"

W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w realizacji innowacji pedagogicznej w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki", mającym na celu rozbudzenie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej oraz doskonalenie czytania ze zrozumieniem, a także aktywnego słuchania.
Projekt składał się z trzech modułów:

I moduł - Fikuśne lekturki
II moduł - Zwierzęce lekturki spod chmurki
III moduł - Polskie lekturki spod chmurki

W każdym z modułów wybrana była jedna lektura, do której wykonano co najmniej cztery zadania. Lektury były czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów, a także przez zaproszonych gości. Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieszczał na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu i kilku zdjęć i otrzymywał od autora projektu potwierdzenie realizacji tego modułu. Całoroczna realizacja projektu była piękną przygodą.

Dziękujemy uczniom, którzy z wielkim zaangażowaniem wykonywali powierzone zadania. Brawo za Waszą kreatywność!

Dziękujemy rodzicom za współpracę oraz wsparcie tej inicjatywy, zwłaszcza podczas zdalnej realizacji III modułu.

Jesteśmy przekonane, że realizowany projekt spełnił swoje oczekiwania i przyczynił się do rozwoju czytelnictwa wśród uczniów.

Galeria

A.Krawczyk

Słowo Dyrektora na zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Szanowni Rodzice

Dziś koniec roku szkolnego! Bardzo niezwykłego roku, bo jeszcze nigdy w historii polskiej edukacji nie było szkoły zdalnej (zarządzonej odgórnie) i lekcji online!
Dziś spotkaliśmy się z Waszymi Dziećmi, aby wręczyć im świadectwa i pogratulować przejścia kolejnego etapu edukacji. Pamiętajmy jednak bardzo mocno, że to nie świadectwo (niezależnie czy z biało-czerwonym paskiem, czy bez niego) powoduje wielkość człowieka. Ani samo świadectwo, ani oceny na nim nie pokażą nam drogi jakie dzieci przeszły przez ten rok. Drogi często bardzo trudnej, pełnej upadków i wzlotów. Drogi dla jednych gładkiej i prostej, a dla innych krętej i wyboistej. Świadectwo nie pokaże pokonanych wewnętrznych trudności, ani poświęcenia i pracy jaką każde dziecko włożyło w swój rozwój, wiedzę, umiejętności i wartości. I nie chcę tutaj mówić, że świadectwa z tzw. paskami są mało warte- nie! Chcę przypomnieć nam rodzicom, nauczycielom, dorosłym, że to nie świadectwo i oceny kształtują nasze dzieci, ale my- dorośli: rodzice, bliscy, nauczyciele, pedagodzy i wszyscy z którymi nasze dzieci mają kontakt. To my- naszymi słowami, ale przede wszystkim postawą i tym jak żyjemy, jacy jesteśmy i jak odnosimy się do dzieci- pokazujemy dzieciom świat i wartości. A nasze dzieci patrząc na to wszystko i słuchając naszych słów , kształtują siebie i budują swój własny obraz siebie.
Dlatego, niezależnie od tego jak wspaniałe, albo mniej wspaniałe, świadectwo przyniosło dziś Twoje dziecko do domu, Drogi Rodzicu, Proszę, zauważ ją/ jego jako człowieka, jako wartość samą w sobie! Nie mów: jestem dumna/ dumny z Twoich ocen, ani jak mogłeś/łaś tak słabo wypaść na koniec. Ale powiedz- kocham Cię niezależnie od ocen, kocham Cię za to, że jesteś, jaki/ jaka jesteś, jestem dumna, że dałeś/ dałaś radę, że postawiłaś/łeś kolejne kroki by budować siebie.
Bo celem i sensem edukacji nie są świadectwa i oceny, ale budowanie i rozwój człowieka. Dodawanie niewidzialnych skrzydeł do działania i tworzenia! Dziękuję Wam Rodzice za wszelkie przejawy współpracy w kształceniu Waszych dzieci, zwlaszcza w obecnym czasie. Wam Nauczyciele dziękuję za wszelki trud i poświęcenie. A Wam Drodzy Uczniowie życzę udanych wakacji.

Dyrektor szkoły Anna Fido

Mamy zestaw materiałów edukacyjnych z Warszawy!

104430308 1585057694985009 1187873744307238765 oW tym tygodniu Nasz Szkolny Klub Gier Planszowych „Graciarnia” otrzymał wyjątkowy i wspaniały prezent! Dzięki nawiązaniu współpracy opiekunów klubu z Muzeum Historii Polski z Warszawy dotarł do nas pakiet złożony z kilku gier oraz materiałów edukacyjnych, oczywiście historycznych, dzięki którym na pewno uda się zainteresować wielu uczniów tematyką historyczną, a Ci już wciągnięci w miłość do muzy Klio, będą mieli świetną zabawę grając w niesamowitą i bardzo pouczającą grę planszową „Drogi do niepodległości” sygnowaną przez MHP właśnie! Oprócz tego otrzymaliśmy płytę z filmem w wersji komiksowej o wyczynach jednego z naszych największych emisariuszy drugiej wojny światowej – Jana Karskiego, karty Piotruś z postaciami władców Polski, okolicznościowe akcesoria, , takie jak piękne przypinki z naszymi bohaterami narodowymi, notesy, foldery, klimatyczne zakładki i zestaw prasowy. Dlatego już dzisiaj zapowiadamy, że gry będą dostępne w klubie podczas zajęć, mało tego, zapowiadamy w przyszłym roku konkurs szkolny w rozgrywkach planszowych, podczas których będzie można dobrze poznać tę grę, a dzięki temu poczuć klimat walki Polaków o odzyskanie niepodległości i bardzo wiele się nauczyć poprzez dobrą zabawę.
W artykule zamieszczamy już dziś krótką prezentację gry. Własną recenzję wspartą instruktażem zamieścimy niebawem i mamy nadzieję, że będzie to zaproszenie do atrakcyjnej formy edukacji, ale nikt nie powiedział, że pozbawionej dużego wysiłku intelektualnego, ponieważ ta zabawa wymaga umiejętnego opracowania strategii, talentów przywódczych i zdolności przewidywania, nie mówiąc o innych walorach wspomagających rozwój młodzieży – ponieważ gra skierowana jest oczywiście do nieco starszych dzieci.
Serdecznie dziękujemy Kierownikowi Działu Edukacyjnego Muzeum Historii Polski, Pani Gabrieli Sierocińskiej-Dec za wielką życzliwość okazaną naszej szkole i klubowi!

S.Bator

Rodzinny kosmos na zajęciach świetlicowych

komosUwaga, kochane Świetliczaki lubiące manuale!
Mamy dla i dla Waszych rodziców coś ciekawego na słotne dni! Czyli? Jeśli w kosmos, to tylko z rodziną!
Masz czasem wrażenie, że mieszkasz z kosmitami? Gra planszowa „Rodzinny kosmos uczy dobrych relacji i przy okazji zapewni świetną zabawę. Gra zachęca też do rozmów o marzeniach, emocjach oraz uczuciach. I najważniejsze: każdy wygrywa!
Grę możecie pobrać ze strony Kulczyk Foundation i wydrukować: https://bit.ly/KF_RodzinnyKosmos
Dobrej zabawy 

S.Bator

Super Farmer na manualach!

farmerDrogie świetliczaki. Ci z Was, którzy jeszcze nie znają super Farmera, powinni przeczytać ten artykuł i przy najbliższej okazji zagrać w światowej sławy polską grę dla dzieci, która w tej chwili podbija nawet japoński rynek! Okazja na pewno trafi się po powrocie do szkoły, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grę poznać już teraz!
Dla nas gra już jest ogranym klasykiem idealnym dla rodzin z małymi dziećmi, gdyż zasady są na tyle proste, że już nawet kilkulatki mogą swobodnie przy drobnej pomocy grać na równi razem z dorosłymi! Co jest potrzebne do tej gry oprócz stołu? Zmysł matematyczny! Dlaczego? Bo grę wymyślił i opracował polski matematyk Karol Borsuk w czasie…okupacji niemieckiej osiemdziesiąt lat temu. Wydawnictwo Granna grę po wielu latach na nowo odkryło, odświeżyło i wydało już kilka dobrych lat temu.
Gra jest przeznaczona dla 2 do 6 osób. Udział może brać jedna dodatkowa osoba pełniąca funkcję opiekuna stada, zajmująca się wymianą zwierząt. Przed rozpoczęciem gry należy umieścić wszystkie kartoniki zwierząt w stadzie głównym. Każdy gracz otrzymuje jednego królika, a następnie wykonuje rzut dwoma dwunastościennymi kostkami z wizerunkami zwierząt. Gracz może otrzymać kolejne zwierzę z stada, jeśli uzyskał parę danego gatunku – łącznie z symbolami wyrzuconymi na kostkach.
Zwierzęta można wymieniać zgodnie z cennikiem umieszczonym w instrukcji. Określoną ilość królików może być wymieniona na owce, owce na świnie, te zaś na krowy lub konie. Dodatkowo gracz ma możliwość zakupu dużego lub małego psa, które chronią hodowlę przed wilkiem i lisem
Jeśli gracz wyrzuci lisa, to traci na rzecz stada wszystkie posiadane króliki. Jeśli wyrzuci wilka, traci wszystkie posiadane zwierzęta, z wyjątkiem konia i małego psa, jeśli je ma. Jeżeli gracz wyrzucił wilka i lisa, ma małego psa, ale nie posiada dużego, to traci wszystkie zwierzęta poza koniem. Od straty wynikającej z wyrzucenia lisa chroni gracza mały pies. Jeżeli gracz wyrzuci lisa, a ma małego psa, to jego zwierzęta pozostają nietknięte do stada wraca jedynie mały pies. Od straty spowodowanej wyrzuceniem wilka chroni duży pies. Jeżeli gracz wyrzuci wilka, a ma dużego psa, to jego zwierzęta pozostają nietknięte do stada wraca jedynie duży pies. Uwaga! Duży pies nie chroni przed lisem.
Pozostałe zwierzęta się rozmnażają – jak to wżyciu bywa. Każda parka – będąca sumą symboli z kostek i z już uzyskanych żetonów rodzi kolejne zwierzę. W skrócie, jak opisano na pudełku: „hodujesz zwierzęta, powiększasz stado, pomnażasz swój zysk!”
Super Farmer jest grą losową, ponieważ w pierwszej kolejności o naszym dobytku decyduje rzut kośćmi. Nie jest jednak tylko uzależniony od naszego szczęścia, ponieważ wymiany zwierząt dokonujemy już według własnego pomysłu na hodowlę, podobnie rzecz się ma z ochroną przed nieszczęściem – my decydujemy kiedy bierzemy określonego psa.
W trakcie gry dziecko uczy się podejmowania ryzyka i wyciągania konsekwencji z określonych decyzji. Rozwój trzódki jest świetnym punktem wyjścia do rozmów o tym skąd się biorą małe zwierzątka. Tłumaczymy również dziecku, że żywe zwierzę to nie zabawka i należy o nie dbać, tak jak robi to super farmer. Hodowanie zwierząt może wpłynąć pozytywnie na zainteresowania dziecka – weterynaria, zoologia, zootechnika w przyszłości – czemu nie? Gracze uczą się także strategii prowadzących do zwycięstwa, czyli chociażby jak najszybszego wyzbierania najmniej licznej grupy zwierząt z pudełka, żeby zablokować przeciwników. Zapraszamy w czasach wolnych od wirusów na zajęcia!

S.Bator

Drodzy Uczniowie klas ósmych!

Zbliża się termin Egzaminu Ósmoklasisty - 16, 17, 18 czerwca 2020 r. Przypominamy najważniejsze wytyczne dotyczące E8. Prosimy o zapoznanie się z nimi oraz bezwzględne stosowanie.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.