Od samego rana w poniedziałek w klasie 2c rozpoczęliśmy przygotowania do zbliżających się świąt. Radości z tworzenia nie było końca! Wałkowanie, wycinanie, pieczenie, ozdabianie i… degustacja. Dziękujemy kochanym mamom za pomoc! Zapraszamy do przeżycia tego dnia z nami jeszcze raz!
A.Lichorobiec
W związku z tym uczniowie klasy 1a razem z wychowawczynią p. Justyną Wajdą postanowili upiec choinki z ciasta francuskiego. Wszyscy z wielkim zaangażowaniem podeszli do zadania. Zaczęliśmy od przygotowania stolików i założenia odpowiedniego stroju –fartuszków. Następnie było wycinanie odpowiednich "pasów choinkowych" i układanie ich na blaszkach do upieczenia. Magiczny świąteczny zapach roznosił się po całej szkole. Kiedy choinki były już gotowe, dzieci przystąpiły do ich ozdabiania. Pomysłów na udekorowanie było bardzo dużo, a każdy z nich wyglądał inaczej. Gotowe smakołyki dzieci zapakowały w pudełeczka i zaniosły rodzicom jako prezent. Serdecznie dziękujemy Naszym Paniom pracującym w kuchni za pomoc w upieczeniu świątecznych choinek.
J.Wajda
We wtorek, 10 grudnia 2019 r. klasa 6b i 6c pod opieką p. Kamila Banasia, p. Ewy Kmieć oraz p. Diany Dyda udali się na wycieczkę do Centrum Leonarda da Vinci w Chęcinach. Wyjazd połączył przyjemne z pożytecznym, gdyż pozwolił nie tylko oderwać się od codziennych obowiązków, ale też był bardzo pouczający. W czasie pobytu w Centrum uczniowie najpierw zwiedzali poszczególne ekspozycje, dzięki którym mogli zaobserwować, jak działa np. układ kostny lub krwionośny u człowieka, mogli sprawdzić pojemność płuc, szybkość swoich reakcji, a nawet poczuć się jak osoba, która porusza się na wózku inwalidzkim. Ciekawe wystawy w atrakcyjny sposób zachęcały do zmierzenia swojej sprawności fizycznej, szybkości, zwinności, a także w przystępny sposób zachęcały do ochrony środowiska, np. ucząc prawidłowej segregacji śmieci. Następnie uczniowie wzięli udział w warsztatach, które sprawiły, że mogli poczuć się jak młodzi chemicy. Dowiedzieli się, z czego składa się powietrze oraz wykonali szereg ciekawych eksperymentów naukowych, na podstawie których mogli stwierdzić, jakie ma właściwości i w jakie reakcje mogą wchodzić tlen i azot. Wyjazd był bardzo udany, wróciliśmy nie tylko wypoczęci, ale też bogatsi w wiedzę o naszym organizmie i o otaczającym nas świecie.
E. Kmieć, K. Banaś
Kolejny już rok dosłownie zalewamy nasze strony internetowe i poruszamy media lokalne akcjami związanymi z bezpieczeństwem na drodze i odblaskami. Nie jest to bez powodu, ponieważ wszyscy doskonale wiemy, że na drogach corocznie ginie znacznie więcej ludzi niż gdziekolwiek w wyniku ataków terrorystycznych. Dlatego, skoro jest możliwe zniwelowanie tego rodzaju niebezpieczeństwa, to należy, a wręcz musi się to robić! Dlatego nasza szkoła mocno zaangażowała się w te działania. Nie ma nic ważniejszego od życia.
W ramach X edycji małopolskiego konkursu „Odblaskowa Szkoła” nasza szkoła była pomysłodawcą i inicjatorem między innymi inicjatywy nazwanej „Odblaskowymi Pozdrowieniami”. Celem tej akcji było propagowanie noszenia odblasków nie tylko w naszym mieście, województwie, ale też w całej Polsce. Chcieliśmy też wyczulić władze miejskie, wojewódzkie, krajowe na podjęcie podobnych akcji w ich otoczeniu, jeżeli tylko takich jeszcze nie ma. Zaczęło się od dzieci i wsparcia rodziców. Liczne i przepiękne kartki odblaskowe i listy będące dziełem uczniów naszej szkoły ruszyły w świat. Zostały wysłane do szkół oraz instytucji i urzędów w całej Polsce. Udało się w ten sposób zainicjować całą lawinę, która uruchomiła „pocztę odblaskową”. W odpowiedzi na nasz kartkowy apel otrzymaliśmy wiele kartek odblaskowych, z których udało się stworzyć wielką „Odblaskową Mapę Polski”!
Ale To nie wszystko!
Wielkim dla nas i dla naszej społeczności zaszczytem była reakcja na nasze działania samego prezydenta i premiera! Z lekkim niedowierzaniem braliśmy udział w otwieraniu kopert nadesłanych z Kancelarii prezydenta Andrzeja Dudy i osobno od premiera Mateusza Morawieckiego. Wewnątrz znajdowały się listy do pani Dyrektor Anny Fido oraz upominki z logo Pałacu Prezydenta. Nie spodziewaliśmy się takich życzliwych odpowiedzi z kancelarii władz państwa, choć oczywiście mieliśmy nadzieję, że zostaniemy zauważeni dzięki zaangażowaniu i ilości pracy. Miło jest też nie tylko wierzyć, ale i wiedzieć, że to, co robimy, zostało zaobserwowane i zanotowane i że nawet w Warszawie wiedzą, iż w Małopolsce jest taka SP nr 2, która o bezpieczeństwo dba.
Nie zamierzamy na tym poprzestać. Wykonaliśmy wiele i to zaowocowało zajęciem wysokiej lokaty w Małopolskim Konkursie „Odblaskowa Szkoła” i szeregiem wyróżnień. Teraz tym bardziej jesteśmy przeświadczeni, że warto dalej podejmować działania, które są tak ważne dla zdrowia i życia nie tylko dla naszych uczniów ale do ich rodzin i społeczeństwa.
Koordynatorzy M. Gawlik, R. Klimek
Tuż przed świętami wysyłamy mnóstwo kolorowych kartek z życzeniami. Uczniowie z klasy VI B i V B przygotowali listy i samodzielnie wykonały laurki dla chorego Michałka. Dla niewtajemniczonych jest to akcja, w której dzieci mogą przygotowane przez siebie kartki wraz z życzeniami wysłać do chorego dziecka walczącego z chorobą, niepełnosprawnością i często mającego utrudniony kontakt z rówieśnikami. Mamy nadzieję, że wywołamy uśmiech na twarzy Michała.
M.Gawlik
5 grudnia w Dąbrowskim Domu Kultury odbyły się eliminacje XIV Rejonowego Przeglądu Dorobku Artystycznego Szkół „Płomień 2019”. Uczniowie naszej szkoły zaprezenrowali swoje umiejetności wokalne i taneczne niemal w każdej kategorii konkursu.
Motywem przewodnim tańców było Piękno klasyki, natomiast w odniesieniu do części wokalnej- powrót do standardów muzyki rozrywkowej.
8 grudnia odbył się Finałowy Koncert Laureatów przeglądu, w czasie którego Dyrektor Domu Kultury p. Paweł Chojnowski odczytał wyniki a jury i przedstawiciele lokalnych władz wręczyli dyplomy, puchary i nagrody.
Nasi uczniowie uzyskali wysokie lokaty w kazdych kategoriach, dzięki którym szkoła zajęła zaszczytne II miejsce. Zabrakło zaledwie 1 punktu, by uzyskać najwyższe I miejsce.
Wyniki Konkursu:
Kategoria Taniec
klasy I-III
II miejsce zespół taneczny „Gwiazdeczki”- przygotowywały panie; Jadwiga Miś, Małgorzata Gawlik i Aleksandra Świerczek. Uczniowie zatańczyli walc z filmu „Noce i dnie”
klasy IV-VI
I miejsce zespół „Płomień” zatańczył do piosenek Ariany Grande i Elvisa Presleya- przygotowały panie: Renata Świątkowska – Wrona i Anita Nowak
klasy VII – VIII
I miejsce
zespół „Latino Dance” zatańczył miks tańców latynowskich, zespół przygotowały panie: Beata Chmielewska i Monika Golonka
Kategoria wokal
klasy I- III wokaliści
III miejsce Adam Reczek zkl. II a za piosenkę
Adasia do występu przygotowała pani Ewa Więcek
zespoły
Zespół „Trubadurki” z kl. II a zajął III miejsce za piosenkę „Znamy się tylko z widzenia”
zespól przygotowała p. Ewa Więcek
klasy VII-VIII soliści
III miejsce Julia Kądzielawa zkl. VIII b,
Kategoria zespoły:
zespół „ Do Re Mi” zajął III miejsce
Wokalistkę i zespół przygotował do występu p. Kamil Banaś
Pani Dyrektor Anna Fido odebrała puchar za zajęcie II miejsca w klasyfikacji generalnej, dumna z osiągnięć uczniów naszej szkoły.
Źródło zdjęć: DDK
Gotuj z pasją
Doskonale spisali się na nich sali uczniowie zajmując czołowe lokaty!
Oto jak przedstawiają się wyniki:
Klasy IV-VI
Łoś Kalina 6d I m – styl grzbietowy
Minor Dawid 6d I m – styl dowolny
Kopała Adrianna 5c II m – styl klasyczny
Kmieć Wiktor 6c II m – styl dowolny
Szułakiewicz Milena 6d III m – styl grzbietowy
Wszyscy uzyskali awans do zawodów wojewódzkich!
Pozostałe lokaty zajęli:
Marzec Nadia 6d IV m, Ostręga Hanna 6d IV m, Wójcik Ewa 6a IV m, Janczak Weronika 5a VI m, Golonka Martyna 4a VI m.
Klasy VII-VIII
Gawlik Jakub 8a III m – styl dowolny
Bąk Piotr 7b III m – styl grzbietowy
Morawiec Gabriela 8b III m – styl dowolny
Wszyscy będą nas reprezentować w zawodach wojewódzkich.
IV m zajął również Hajdas Maciej z klasy 8b.
Serdecznie gratulujemy!!!
T.Łabędź
Informujemy, że zmieniają się numery telefonów w obu budynkach naszej szkoły:
731 952 555 – Sekretariat Matejki 8
731 462 555 – Sekretariat Zaręby 22
731 752 555 – Dyrektor
731 682 555 – Świetlica
Obecne numery będą aktywne tylko do dnia 31.12.2019 roku.
Bardzo prosimy o korzystanie już z tych nowych numerów.
Miło nam poinformować, iż dwóch naszych uczniów przeszło do etapu rejonowego Małopolskiego Konkursu Informatycznego „Od algorytmu do programu”. Są to Michał Lis i Michał Zych, uczniowie klasy 8a. Trzymamy kciuki na kolejnym etapieJ
W. Zych
Uczniowie klasy 4a byli w tym roku wyjątkowo grzeczni. Święty Mikołaj postanowił ich za to nagrodzić nie tylko tradycyjnymi prezentami, ale również wieczornym wypadem do kina 3D w Tarnowie na film „Kraina Lodu 2”. Pełne przygód spotkanie z Elsą, Anną, Kristoffem i Olafem było niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich uczestników wycieczki, której zwieńczeniem był posiłek w restauracji McDonald’s.
K.Wąż
W dzisiejszych zawodach powiatowych w pływaniu klas I-III świetnie zaprezentowali się uczniowie naszej szkoły zdobywając:
styl dowolny dziewcząt: Gabriela Czupryna I m, Zofia Ciećko III m, Lena Fido VI m,
styl dowolny chłopców: Wiktor Urbańczyk I m, Kacper Lelek II m, Dawid Lelek III m, Tymon Kowal IV m,
styl grzbietowy dziewcząt: Martyna Mikos II m, Oliwia Januś III m, Ewa Szymczyk VI m.
Serdecznie wszystkim gratulujemy!
T.Łabędź
11 grudnia w naszej szkole został wystawiony spektakl muzyczny ,, Na straganie’’ do wiersza J. Brzechwy. Widowisko przygotowane przez uczniów kółka teatralnego klas młodszych, obejrzeli uczniowie i zaproszeni rodzice. Przepiękne stroje, przygotowane w większości przez rodziców, którym w tym miejscu serdecznie dziękuję, świetna gra małych aktorów pozwoliła usłyszeć, obejrzeć i przeżyć literaturę dziecięcą w innym niż dotychczas wydaniu.
opiekun R.Nadolska
W ramach popołudniowych spotkań w naszym Szkolnym Klubie Gier Planszowych odbyła się sesja wprowadzająca do monumentalnej gry strategicznej Conquest of the Empire symulującej ekspansję starożytnego Rzymu w basenie Morza Śródziemnego. Plansza do tej gry należy do największych pod względem rozmiaru i rozmachu, bo oprócz wielkości – mapa starożytnego świata jest naprawdę potężna, mamy tu do czynienia z ponad 300 figurkami różnych jednostek, z których gracze formują legiony. ( piechota, kawaleria, katapulty, dowódcy) Nietrudno zgadnąć, że chodzi o połączenie strategii z ekonomią w realiach okresu świetności rzymskiego imperium. Gracze wcielają się w wodzów różnych frakcji i z pozycji swoich prowincji dokonują ekspansji. Można zawierać sojusze i niszczyć wrogów zagarniając kolejne tereny pod swój zarząd i dążyć do absolutnego Pax Romana. Aby gromadzić armię należy utrzymywać jak najwięcej prowincji, z których czerpie się środki pieniężne dzięki podatkom. Można też budować miasta, które potem utrudniają wrogowi zdobycie prowincji, a drogi przyspieszają ruch wojsk. Dodatkowym atutem gry jest warunek opiekuna – żeby zagrać trzeba znać życiorys i dokonania wybranego wybitnego polityka rzymskiego. Pełna gra na pięć sezonów trwa ponad pięć godzin. Na zajęcia zostali zaproszeni uczniowie klas piątych, którzy właśnie kończą lub dopiero skończyli omawiać dział historii dotyczący starożytnego Rzymu. Zabawa w tego typu strategię z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie na utrwalenie posiadanej wiedzy i pozwoli też skonfrontować swoje wyobrażenia z wizją twórców gry. O wynikach i doświadczeniach wynikających z rozgrywki będzie osobny artykuł po przeprowadzeniu pełnej sesji, ale już możemy śmiało stwierdzić, że samo tłumaczenie zasad wytrzymali najwytrwalsi i oni potem bardzo żałowali, że nagle skończył nam się czas po godzinnej rozgrywce. Część uczniów skupiło się na lżejszych tytułach takich jak znane nam już Kingdomino czy sympatyczne i bardzo proste Ego.
S.Bator