^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Pozdrowienia od Dawida!

W tym tygodniu otrzymaliśmy wiadomość, że nasz dzielny Dawid z powodzeniem walczy i się nie poddaje! Czuje się dobrze, odrabia lekcje i przekazuje nam wszystkim, żeby nie martwić się kwarantanną, tylko cieszyć się życiem! Duchem cały czas łączymy się z Dawidem i przypominamy, że jak tylko skończy się pandemia, wznawiamy akcję zbierania fantów na leczenie! Do zobaczenia jak najszybciej!

Kolejne Odkrycia Szkolnego Klubu Gier Planszowych!

Kwarantanna daje wreszcie okazję do tego, aby opiekunowie klubu pracując w domu poznawali rozbudowane gry leżące dotąd na półkach i czekające nieraz wiele miesięcy na rozpracowanie. A wszystko po to, żeby już po pandemii dysponować dużo większym wachlarzem umiejętności i wiedzy znacznie usprawniających prowadzenia klubu. Dlaczego? Ponieważ analizowanie od podstaw danej gry planszowej podczas zajęć z uczniami jest niemożliwe. Coś takiego jest ma sens tylko przy grach, których instrukcja ma co najwyżej stronę lub dwie, a i tak wówczas duża część zajęć poświęcana jest na wspólne opanowanie elementów instrukcji. Przy grach bardziej ambitnych, rozbudowanych, posiadających wiele elementów, czyli z reguły tych najbardziej atrakcyjnych i odwołujących się do dużej ilości obszarów zaangażowania umysłu od graczy ktoś już musi mieć dobrze opanowane zasady, żeby zajęcia przebiegły jak należy. Samo czytanie z próbą zrozumienia to nieraz jedna lub dwie godziny wysiłku umysłowego!
Do tej pory opisywaliśmy gry historyczne, geograficzne, logiczne, wojenne i inne. Dziś przyszła pora na zabawę z największymi sławami nauki z okresu dominacji silników parowych.
Gra planszowa ze studia GFP z powodu dużej ilości komponentów i dość obszernej i trudnej instrukcji ( 12 stron) leżała na półce i czekała długo na swoją kolej. W środku, oprócz składanej planszy i żetonowych pionków 16 Wynalazców znaleźć można prawie dwieście kart z czego większość to elementy maszynerii, ponad sto kości do rzucania i mnóstwo innych żetonów pomocniczych.
W kogo wcielają się gracze i po co? Otóż na czas gry zamieniamy się w genialnych wynalazców wieku pary i żelaza i prowadzimy przy pomocy swoich maszyn wyścig o to, kto z nas będzie najbardziej godny wielkiej sławy. A mamy tu nie byle jakie postacie: Obok Alberta Einsteina, Marii Curie Skłodowskiej, Aleksandra Grahama Bella, |Nikoli Tesli czy Thomasa Edisona dzieci będą mogły podczas zabawy poznać dobrze postaci innych, mniej znanych, a wielkich: braci Wright, Georgea Carvera albo Ady Lovelace. Każda z postaci opatrzona jest odpowiednim biogramem w otoczce steamowego klimatu, z którym gracze zawsze się muszą zapoznać przed rozgrywką. Potem przy pomocy techniki zwanej draftem uczestnicy budują kartami swoje maszyny i wykorzystując metodę rzutów i kładzenia kostek jako komponentów mechaniki lub paliwa poruszają się na planszy żetonami postaci. Wyścig do samego końca jest emocjonujący i nieprzewidywalny, gdyż wynalazcy dysponują technicznymi udoskonaleniami, które mogą dopiero w ostatniej chwili przeważyć szalę zwycięstwa…Poza tym, trzeba liczyć, podsumowywać i kombinować – czyli matematyka idzie w ruch, żeby się móc ścigać! Dziękujemy p. Konradowi Wajdzie za postaranie się, żeby akurat ta gra znalazła się w zasobach klubowych. Jest jedną z bardziej wartościowych pozycji ze względu na doskonały balans między walorami edukacyjnymi i ogromną frajdą z gry…
Jak duże są walory edukacyjne takiej gry? Dobrym przykładem jest fakt, że po pierwszej testowej rozgrywce biorący udział w grze pierwszoklasista zażyczył sobie oglądnięcia na serwisie YT filmów o Edisonie i Tesli i bardzo żałował, że jeszcze nie zna dzielenia…
Nie możemy się już doczekać zajęć w klubie!
Szczegóły dla zainteresowanych można znaleźć pod linkami:
https://polter.pl/planszowki/Odlotowy-wyscig-c29940
https://www.youtube.com/watch?v=bawW_W6Dgm4

Galeria

S.Bator

Kangur 2020

W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach
Komitet Organizacyjny Konkursu Kangur Matematyczny
podjął decyzję o przeniesieniu zawodów na dzień 28.05.2020 r.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.