^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Udział naszych uczniów w Powiatowym TURNIEJU HISTORYCZNYCH GIER PLANSZOWYCH w Tarnowie

POWIATOWYTURNIEJgier

W ubiegły piątek 15 grudnia 2023 r. troje uczniów naszej szkoły: Karol Łużecki z 8b, Igor Bociek z 7c oraz Aleksander Bator z 5c wzięło udział w turnieju gier historycznych, który odbył się w Zespole Szkół Technicznych w Tarnowie – Mościcach. Współorganizatorem przedsięwzięcia była Fundacja im. Ignacego Mościckiego. Całość odbyła się pod honorowym patronatem Wicemarszałka Województwa Małopolskiego oraz Dyrektora Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie. Nasza drużyna ze względu na wiedzę historyczną oraz doświadczenie z grami planszowymi otrzymała pozwolenie na udział w kategorii gier strategicznych zarezerwowanej dla szkół średnich.
Turniej by rozegrany w dwóch kategoriach:- kategoria I: dla szkół podstawowych - uczniowie w wieku od 10 - 15 lat rozgrywali partie w grę dla młodszych „Znaj Znak” - drużyny po dwóch graczy) , - kategoria II: dla uczniów szkół ponadpodstawowych w wieku 14 - 20 lat. Tutaj rozgrywki odbyły się w serię kompaktowych gier strategicznych pod wspólnym szyldem „Gwiaździsta Eskadra”: 303 – o obronie Londynu przed Luftwaffe, 111 – o ataku Niemców na Warszawę w 1939 r. i 7 – dotycząca wojny Polski z bolszewikami w 1920 i obrony Lwowa. Wszystkie gry zostały wydane przez Instytut Pamięci Narodowej. Każdy z członków drużyny wybierał jedną grę i potem walczył o zwycięstwa w serii pojedynków z kolejnymi graczami. Za zwycięstwo były przyznawane 3 pkt, za remisy w zależności od stopnia gry – 2p, za przegrane – 0. Na końcu komisja zliczała wszystkie punkty każdej drużyny i zostali wyłonieni zwycięzcy.
Nasza reprezentacja walczyła niezwykle dzielnie pod dużą presją ze starszymi zawodnikami w sumie przez kilka godzin z przerwami między meczami i niewielką różnicą punktów uzyskała 4 pozycję na kilkanaście drużyn! Każdy z zawodników wrócił z atrakcyjnymi nagrodami, a szkoła otrzymała grę planszową 303 oraz pakiet książek historycznych z IPN!
Musimy zaznaczyć, że poziom naszych chłopaków dostrzegli organizatorzy turnieju i podczas rozdania nagród podkreślili, iż była to jedyna reprezentacja ze szkół podstawowych w kategorii gier strategicznych i chłopaki dostali szczególne gratulacje od Wicemarszałka Województwa Małopolskiego p. Józefa Gawrona i dyrektora ZST p. Krzysztofa Kołacińskiego.
Wróciliśmy bardzo zadowoleni i nie możemy doczekać się kolejnej edycji turnieju!

„Pieskie życie zmieniamy na dobre”

RADIO

W dniu 15 grudnia 2023 roku gościliśmy w naszej szkole dziennikarzy Radio Kraków w ramach prowadzonej przez nich małopolskiej akcji „Pieskie życie zmieniamy na dobre” pod patronatem ekoMałopolski oraz Marszałka Województwa Małopolskiego pana Józefa Gawrona.
W audycji wzięli udział zaproszeni goście: Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Józef Gawron; Burmistrz Gminy Dąbrowa Tarnowska Krzysztof Kaczmarski, pani Teresa Warecka, prowadząca dom tymczasowy dla zwierząt, Kierownik Referatu Środowiska i Gospodarki Komunalnej w Gminie Dąbrowa Tarnowska pani Krystyna Świętek. Gości powitała pani Anna Fido Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej oraz uczniowie naszej szkoły.
Dziennikarze Radio Kraków, na potrzeby audycji „Klinika Zdrowego Chomika” przeprowadzili wywiady z zaproszonymi gośćmi oraz uczniami, na temat niesionej pomocy psom i kotom.
Uczniowie naszej szkoły wraz opiekunami od wielu lat aktywnie angażują się w pomoc zwierzętom: kotom, psom, jeżom, ptakom, zwłaszcza w okresie zimowym. Dzięki swojej pomysłowości organizują ciekawe akcje: np. „Puszka dla głodnego brzuszka”, „Charytatywna Zumba”, zbiórka karmy i kocyków, zawieszanie karmników, budek lęgowych, instalowanie domków dla jeży.
16 grudnia przedstawiciele społeczności szkolnej wraz opiekunami gościli w rozgłośni Radio Kraków, gdzie wzięli udział w audycji „Klinika zdrowego chomika”, w której opowiedzieli o podejmowanych w szkole działaniach na rzecz poprawy losu zwierząt. Zapewnili słuchaczy, iż uczniowie dąbrowskiej dwójki w dalszym ciągu będą aktywnie angażować się we wszelkie akcje pomocy zwierzętom.
Bernadeta Pikul, Małgorzata Gawlik,
Renata Klimek, Lucyna Wróbel

Mali Kucharze z Klas I Doskonalą Umiejętności na „Gotuj z Pasją”

gotujKL.1

W ramach zajęć w Szkolnym Kółku Kulinarnym „Gotuj z Pasją”, nasi uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności kulinarne, ale również dzielą się swoim smakiem i pasją z innymi. Efektem ich wysiłku były absolutnie przepyszne gofry, które rozpływały się w ustach, wzbudzając zachwyt wszystkich obecnych na spotkaniu.
Gofry, znane i lubiane na całym świecie, to doskonałe połączenie chrupiącej konsystencji z delikatnym wnętrzem, a nasi mali kucharze z klas I doskonale opanowali tę sztukę kulinarnej magii.
Gofry, choć mają swoje korzenie w kuchni belgijskiej, zdobyły serca smakoszy na całym globie. Nasze małe kulinarne geniusze nie tylko zastosowały klasyczne receptury, ale także wprowadziły swoje unikalne smaki i dodatki, sprawiając, że ich wersja gofrów stała się prawdziwie wyjątkowa.
Bo któż nie lubi gofrów? To pyszne doświadczenie kulinarne, które łączy smak, zabawę i naukę w jedno!

Gra planszowa „Almanach Kopernika” zaprojektowana przez nauczycieli, rodziców i uczniów w ramach programu ALE KOSMOS ukończona!

aleKOSMOS

W związku z pracami nad realizacją projektu ALE KOSMOS! i związanego z nim przedsięwzięcia z zaprojektowaniem i wykonaniem prototypu gry planszowej o Mikołaju Koperniku – naszym patronie przedstawiamy produkt finalny: pełnoprawny prototyp nowoczesnej gry planszowej o wdzięcznym tytule: „Almanach Kopernika”. Całość opracował i nadzorował zespół: jeden z rodziców naszych uczniów –p. Łukasz Bociek oraz opiekunowie Szkolnego Klubu Gier Planszowych: p. Sławomir Bator i p. Konrad Wajda. Autorem grafik wykonanych w technice komputerowej jest p. Dominika Kądzielawa z Poznania, która jest absolwentką Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz. Elementy 3D wykorzystane w grze to efekt działań w ramach Laboratoriów Przyszłości. Pomysłodawcą stworzenia gry planszowej w ramach projektu była p. Monika Guzik-Skirzyńska. W realizacji projektu wspierali twórców swoimi pomysłami i nierzadko celnymi uwagami pierwsi testerzy: Aleksander Bator z 5c i Igor Bociek z 7c.
Przypominamy, że mechanicznie gra oparta została o system znanej w środowisku planszowym grze przygodowej pod tytułem Talizman wydanej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku jako Magia i Miecz przez wydawnictwo Sfera, a w okresie renesansu gier planszowych w XXI w., jaki obecnie przeżywamy, na oryginalnej licencji przez wydawnictwo Galakta.
Sama plansza to szesnastowieczna Polska podzielona na trzy duże okręgi z wieloma polami do poruszania się postaciami z Fromborkiem w centrum – jako siedzibą głównych badań Kopernika. Przedstawia między innymi kluczowe miasta w życiu astronoma i inne ciekawe tajemnicze lokacje. Zadaniem graczy jest dotarcie do Fromborka, pokonanie ostatecznych trudności i ułożenie Układu Słonecznego zgodnie z teorią heliocentryczną.
Rozgrywka przewidziana jest na około dwie godziny i oparta jest o gospodarowanie rzutami kości dziesięcio i sześciościennych oraz na dociągu kart przygód, na których znajdują się wydarzenia wpływające na graczy, przedmioty ułatwiające działania w grze, nieznajomi, przyjaciele, a nawet wrogowie, których będzie trzeba pokonać, aby kontynuować zabawę.
Podczas gry będzie się zdobywać punkty siły ( potrzebne do walki np. z dzikimi zwierzętami napotkanymi po drodze podczas dociągu kart przygód) Inteligencji, żetony wiedzy, zbierać się będzie strony rękopisów mistrza Mikołaja i ustawiać odpowiedniki swoich postaci na torze prestiżu badacza - aż do osiągnięcia poziomu pozwalającego na spotkanie z samym mistrzem, aby pomóc mu ukończyć jego wielkie dzieło. Projekt ciągle wymaga jeszcze wielu testów, jednak już możemy zakomunikować, że jako prototyp gra jest w pełni gotowa do rozgrywek! Już dzisiaj zapraszamy chętnych do wypróbowania gry podczas spotkań w naszej „Graciarni” po Nowym Roku.
W załącznikach prezentacja fotograficzna elementów gry wraz z planetami układu słonecznego oraz instrukcja, w której zawarte zostały zasady gry. 
Autorzy gry:
- pomysł, merytoryka, zasady, złożenie, projekt planszy, wykonanie techniczne: Łukasz Bociek, Sławomir Bator
- elementy graficzne na planszy, projekty i wykonanie graficzne postaci: Dominika Kądzielawa
- projekt elementów 3D: Konrad Wajda

Choinka pełna Miłych Słów i Pozytywnych Emocji w świetlicy szkolnej!

CHOINKAEMOCJI

Świetlica serdecznie zaprasza uczniów do udziału w Świątecznym Tygodniu Życzliwości i Empatii. Naszym głównym celem jest promowanie wzajemnej życzliwości, podejmowanie dobrych uczynków, rozwijanie umiejętności empatii oraz budzenie pozytywnych emocji. Chcemy, aby przesłanie naszej akcji było jasne - warto być miłym i życzliwym każdego dnia, a nie tylko od święta. Czasem wystarczy jedno dobre słowo, aby sprawić, że druga osoba poczuje się doceniona i ważna.
W ramach Świątecznego Tygodnia Życzliwości uczniowie świetlicy przygotowali specjalną choinkę, której celem jest poprawa nastroju każdego ucznia. Każdy z uczestników może losować jedną karteczkę z choinki i przeczytać coś miłego na swój temat. Świetliczki z pełnym zaangażowaniem tworzyli każdy element dekoracji choinki życzliwości, dodając świąteczne akcenty oraz redagując treści miłych słów, które umieścili na choince. Ich zaangażowanie i praca są widoczne na załączonych zdjęciach.
Ten wyjątkowy tydzień ma na celu zwrócenie uwagi na właściwe relacje i zachowania w życiu codziennym, nie tylko w okresie świątecznym, ale przede wszystkim na co dzień. Zapraszamy również grono pedagogiczne oraz rodziców "pod choinkę". Może i dla Państwa znajdzie się coś, co poprawi humor.
Nauczyciele świetlicy

Szlachetna Paczka w oddziałach przedszkolnych

SZLACHETNAoddziałOdkrywcy Świata i Tropiciele Przyrody wzięli udział w corocznej organizowanej przez Szkołę Podstawową Nr 2 Ogólnopolskiej Akcji Szlachetna Paczka. Rodzice dzieci oraz nauczyciele wsparli świąteczną zbiórkę o wiele przeróżnych artykułów, m.in.: żywnościowych i chemicznych, z których będą mogły skorzystać rodziny potrzebujące pomocy. Dzieci zostały zaznajomione z ideą projektu, miało to na celu uwrażliwienie ich na potrzeby innych osób. Wychowankowie bardzo chętnie zaangażowali się do pomocy i spakowania paczek. Bardzo dziękujemy wszystkim ofiarodawcom za podarki oraz Wasze wielkie serca chętne do pomocy!

Galeria

Projekt „Europa i Ja” – słownik obrazkowy

EUROPAiJA

Świetliki realizując projekt „Europa i Ja” odkryli uroki i tajniki języka włoskiego. Ich kreatywność i zaangażowanie zaowocowały stworzeniem wyjątkowego obrazkowego słownika włoskiego, który nie tylko rozwijał umiejętności językowe, ale również wzbogacił doświadczenie kulturowe uczestników.
Cieszymy się, że uczniowie nie tylko poznali podstawy języka włoskiego, ale również zbudowali wspólnie obrazkowy słownik, który będzie nieustannie rozwijany. W trakcie projektu uczniowie zdobywali umiejętności komunikacji w języku włoskim. Poznali zwroty grzecznościowe, takie jak "Ciao" (cześć) czy "Come stai?" (jak się masz?), oraz pytania typu "Cosa ti piace?" (co lubisz?). Z każdym dniem ich słownictwo w języku włoskim stawało się coraz bogatsze.
Nasz obrazkowy słownik to rezultat twórczej pracy uczniów. Każdy mógł przynieść własny obrazek, aby wzbogacić słownik o nowe słowa i zwroty. Nauczyciele, z pełnym zaangażowaniem, starali się podpisać każdy przyniesiony obrazek, tworząc tym samym wyjątkowy zbiór słownictwa w języku włoskim, który przenosi naszą szkołę do serca europejskiej kultury.
Projekt „Europa i Ja” to nie tylko jednorazowe przedsięwzięcie. Nasz obrazkowy słownik będzie w kolejnych dniach systematycznie powiększany o nowe słowa i zwroty. Każdy uczestnik projektu ma możliwość wniesienia własnego wkładu, co sprawia, że nasza kolekcja staje się coraz bardziej różnorodna i pełna życia.
Nauczyciele świetlicy

Włochy na talerzu

Włochynatalerzu

W ramach projektu „Europa i Ja” uczniowie ze świetlicy naszej szkoły mieli okazję poznać tajniki kuchni włoskiej. To niezwykłe doświadczenie pozwoliło dzieciom na rozwijanie swoich umiejętności kulinar­nych oraz zdobywanie wiedzy o kulturze europejskiej.
Po zrealizowaniu kolejnego zadania z projektu, zatytułowanego „Włochy na talerzu”, dzieci entuzjastycznie podzieliły się ze społecznością szkolną swoimi kulinar­nymi odkryciami. Wśród wielu pysznych potraw, jakie udało im się przygotować, zwycięzcą okazała się pizza – prawdziwie włoskie danie, które zdobyło serca wszystkich uczestników.
Najbardziej ekscytującą częścią tego zadania było dla nas możliwość samodzielnego upieczenia pizzy. Dzieci mogły skorzystać z pieca, który sprawił, że cała aktywność nabrała smaku prawdziwej przygody kulinarno­-edukacyjnej. Oczywiście, aby podkreślić zaangażowanie i kreatywność uczestników, zorganizowaliśmy konkurs na „najsmaczniejszą” pizzę. Zwycięzcy otrzymali zasłużone nagrody, które miały na celu podkreślenie ich wysiłku i kreatywności.
Cieszymy się, że nasza szkoła może być świadkiem takich inspirujących projektów, które nie tylko edukują, ale także integrują społeczność szkolną. Dziękujemy pani Angelice, która sprawiła, że to wydarzenie było niezapomniane dla nas wszystkich.
Nauczyciele świetlicy

Podsumowanie akcji „Szlachetna paczka”

PodsumowanieSzlachetnej

Dzisiaj w naszej szkole odbyło się podsumowanie akcji „Szlachetna paczka”. Wszystkie dary przekazane przez Rodziców oraz Uczniów zostały pięknie zapakowane i jutro przekażemy je wybranej Rodzinie. Dziękujemy bardzo serdecznie wszystkim, którzy wsparli naszą zbiórkę! Pamiętajmy, że dobro powraca!

Galeria

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.